غریب مدینه

اقتدارملی

غریب مدینه

اقتدارملی

رکورد شکنی باران در مازندران ؛سیل و ساعقه جان ۳نفر را گرفت

آخرین خبر/ بارش شدید باران و رعد و برق که از عصر دیروز در نیمه شمالی کشور آغاز شده موجب سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر عمومی در 4 استان گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و فوت 3 نفر تا کنون شده است. بنا به گفته مسئولان بارندگی اخیر در مازندران در 17 سال گذشته بی سابقه بوده است.
  کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز در دو روز آینده خبر داد.
احد وظیفه شرایط کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: در دو روز آینده در اثر جریانات سرد شمالی ، ابرناکی، همراه با بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما حدود 10 تا 15 درجه سلسیوس در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز رخ خواهد داد. وی با بیان این که امروز (شنبه) 14 مهر ماه بارش شدید باران و همراه با وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود ، اظهار کرد: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی در استان های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه و لرستان، همدان، مرکزی ، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود. مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: فردا (یکشنبه‌) 15 مهر ماه بیشترین مقدار بارش همراه با وزش باد و گاهی با رعد و برق در استان های گیلان، البرز، تهران، غرب سمنان و جنوب و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. همچنین پدیده غالب در شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید خواهد بود. وی تاکید کرد : پس فردا (دوشنبه) 16 مهر ماه در برخی از مناطق زاگرس مرکزی و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (یکشنبه‌ 15 مهر ماه) نیمه ابری تا ابری ، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 22 و 14 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز دوشنبه (16 مهر ماه) صاف تا نیمه ابری با بیشترین و کمترین دمای 20 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در 4 استان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در 4 استان در گفتگو با ایسنا، گفت: 89 تیم عملیاتی متشکل از 396 نیروی امدادگر در 29 شهرستان از جمله کردکوی، گرگان، بندرگز، علی آباد، تالش، فومن، صومعه سر، لنگرود، آستارا، املش، رضوانشهر، رودسر، آمل، بابل، بابلسر، تنکابن، جویبار، چالوس، ساری، نکا، نوشهر، نور، کلاردشت، رامسر، بهشهر، قائمشهر، گلوگاه، شیروان و رازجرگلان در حال امدادرسانی هستند و بر اساس گزارش‌های تجمیعی تا ساعت 10:30 امروز، به 870 نفر امدادرسانی شده است. همچنین 168 نفر از هموطنان که بر اثر سیل و آبگرفتگی با مشکل اسکان مواجه شدند، درمساجد و پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند. 4 نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

فوت سه نفر بر اثر صاعقه و آبگرفتگی

مرتضی سلیمی، همچنین از فوت سه نفر تا کنون خبر داد و گفت: دو نفر در استان مازندران بر اثر صاعقه و یک نفر نیز بر اثر آبگرفتگی در این استان فوت کردند. وی همچنین به آبگرفتگی برخی از منازل اشاره کرد و گفت: امدادگران تا کنون 193 منزل مسکونی را از آب تخلیه کردند و برای این کار از 80 دستگاه موتور پمپ و لجنکش استفاده شد.

توزیع نایلون در میان آسیب دیدگان
رئیس سازمان امداد و نجات همچنین اضافه کرد: میان آسیب دیدگان اقلام مورد نیاز از جمله نایلون در حال توزیع است.

رکورد شکنی 17 ساله بارندگی در مازندران
به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که بارش 262 میلیمتری باران کمتر از 24 ساعت در میانلاب رامسر طی 17 سال گذشته بی سابقه بوده است. محمدرضا رضوی افزود: سابقه بارش بیش از 250 میلمتری در غرب مازندران که همواره شهرستان رامسر رکورددار آن بود، مربوط به 10 مهر سال 80 بود که در زمان کمتر از 24 ساعت حدود 318 میلمتر بارش ثبت شد. مدیرکل هواشناسی مازندران شدت و میزان بارندگی در شرق استان را هم کم سابقه دانست و گفت که در 24 ساعت گذشته حدود 140 میلمتر بارندگی در ایستگاه گلوگاه در شرق مازندران به ثبت رسید که بیش از یک دهه اخیر سابقه نداشت. وی افزود: احتمال می رود این رکورد زنی بیشتر از یک دهه اخیر باشد، ولی به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در این شهرستان محاسبه از زمان استقرار ایستگاه انجام شد.

حرکت شدت بارش ها به شرق مازندران 
رضوی پیش بینی کرد که از میزان بارش ها در غرب مازندران از عصر امروز شنبه کاسته می شود و بارش ها بیشتر در شرق استان رخ می دهد. مدیرکل هواشناسی مازندران اظهارداشت : بارش باران در این استان تا بامداد فردا یکشنبه 16 مهرماه ادامه خواهد داشت و از مازندران خارج می شود. وی افزود: سامانه دیگر بارشی اواسط هفته جاری از جنوب وارد استان می شود که ولی بارش ها از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

آبگرفتگی در چالوس موجب مرگ یک نفر شد 
معاون فرماندار چالوس نیز از مرگ یک راننده تاکسی در چالوس بر اثر خفگی در سیلاب خبر داد. حمید محمدی فیروز توضیح داد: راننده 72 ساله تاکسی به هنگام عبور از زیرگذر تازه آباد که به دلیل بارش های شدید باران، سطح آب در آن بالا آمده بود دچار خفگی شد. 

همه مدارس غرب مازندران تعطیل شد
به گزارش ایسنا، ستاد مدیریت بحران مازندران از تعطیلی مدارس سه شهرستان در این استان خبر داد. حسینعلی طالبی سخنگوی آموزش و پرورش مازندران از تعطیلی مدارس 6 شهرستان این استان در نوبت صبح روز شنبه 14 مهر 97 خبر داد. وی تصریح کرد: به علت بارش شدید باران در استان، تمامی مدارس شهرستان‌های رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، نوشهر، چالوس و نور در روز شنبه 14 مهر97 تعطیل اعلام شده است.

پروازهای امروز فرودگاه ساری برقرار است

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به لغو برخی پروازهای مازندران در روز گذشته در گفتگو با تسنیم، گفت: پروازهای امروز فرودگاه ساری برقرار است. سعدالله وطن‌خواه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت فرودگاه‌های استان نرمال بوده و بارش نرمال باران در جریان است. وی افزود: در پی شروع بارندگی‌های روزگذشته که غالبا از ساعت 16 آغاز شد به جهت کاهش دید دو پرواز در مسیر اهواز- ساری و بالعکس و مشهد - ساری و بالعکس باطل شده است. وطن‌خواه گفت: یک پرواز در مسیر مشهد-ساری و بالعکس با 95 دقیقه تاخیر انجام شد. ضمن اینکه پرواز بعد از ظهر روز جمعه مسیر تهران- رامسر و بالعکس نیز باطل شد.


تعطیلی مدارس چند شهرستان گیلان/قطع راه ارتباطی ۵روستای رودسر

به گزارش مهر، در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر که از عصر روز جمعه در گیلان آغاز شده مدارس مقاطع مختلف چند شهرستان این استان تعطیل و راه ارتباطی۵ روستای رودسر قطع شد. براثر این بارش ها مدارس نوبت صبح مقطع ابتدایی شهرستان صومعه سرا و همه مقاطع روستای رفتگی و تنیان این شهرستان و اطاقور شهرستان لنگرود و همچنین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهر املش شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.