غریب مدینه

اقتدارملی

غریب مدینه

اقتدارملی

سعودی ها روی جنایت را سفید کردند

آخرین خبر/ روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی تکان‌دهنده جزئیات جنایت سعودی ها علیه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را افشا کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سرشناس منتقد حکومت، پس از آنکه روز ۱۰ مهر وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، ناپدید شده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. «خاشقجی» جهت دریافت یک مدرک رسمی برای ازدواج وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی شد و نامزد وی ساعت‌ها در مقابل ساختمان منتظر وی ایستاد، اما او هرگز از آنجا خارج نشد.
  آن طور که روزنامه آمریکایی نیویرک تایمز اعلام کرده، یک تیم ۱۵ نفره از سوی مقام‌های ارشد عربستان سعودی ماموریت داشتند در کنسولگری این کشور در ترکیه منتظر ورود جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، شده و وی را به قتل برسانند. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته که در میان این تیم ۱۵ نفره، «یک پزشک متخصص بریدن استخوان که ماموریت وی تکه‌تکه کردن استخوان‌های خاشقجی پس از مرگ او بوده» هم حضور داشته است.

روزنامه «دیلی صاباح» چاپ ترکیه هم با انتشار تصاویر 15 شخص که گفته می‌شود از اتباع عربستان سعودی هستند، گزارش داد که این افراد یک ساعت پیش از ورود خاشقچی به کنسولگری ریاض در استانبول، وارد این ساختمان شده و سه ساعت پس از ورود وی، از آن خارج شدند.

بر اساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، این 15 نفر که در بین آنها مقامات سعودی نیز دیده می‌شود، در تاریخ چهارشنبه سوم اکتبر با دو هواپیمای جت خصوصی وارد استانبول شده و بعد از ناپدید شدن خاشقچی، ضمن تقسیم شدن به دو گروه، به دبی و قاهره پرواز کردند.

نیویورک‌تایمز هم در این رابطه به نقل از مقام‌های ارشد ترکیه گفته است که «این تیم ضربت، عملیات قتل و تکه‌تکه‌کردن خاشقجی را دوساعته به اتمام رساند و بلافاصله کنسولگری را ترک کرد.

دیلی صاباح ضمن دخیل دانستن این 15 نفر در «شکنجه» و سپس «به قتل رساندن» روزنامه‌نگار سعودی در ساختمان کنسولگری در استانبول، نام آنها را به شرح ذیل عنوان کرد:

مشعل سعد البوستانی، صالح محمد الدبیخی، نایف حسن العریفی، محمد سعد الزهرانی، خالد عیضة العتیبی، منصور عثمان باحسین، عبد العزیز محمد الحساوی، ولید عبدالله الشهری، ترکی مسرف الشهری، ثائر غالب الحربی، ماهر عبد العزیز مطرب، فهد شبیب البلوی، بدر لافی العتیبی، مصطفى محمد المدنی، سیف سعد القحطانی

بر اساس گزارش فارس، نام و تصویر «صلاح محمد الطبیقی» با نام و چهره مدیر بخش پزشکی قانونی در اداره‌کل مدارک جنایی در سازمان امنیت عمومی عربستان سعودی تطابق کامل دارد.

یک مقام ترکیه‌ای نیز بامداد چهارشنبه به روزنامه «نیویورک تایمز» گفت که این 15 مظنون همگی عضو رژیم سعودی و سرویس‌های امنیتی هستند. وی تایید کرد که یکی از آنها متخصص کالبدشکافی بوده که به احتمال زیاد برای قطعه قطعه کردن بدن خاشقچی به کنسولگری ریاض در استانبول رفته بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.